Ви знаходитесь тут:
- Головна
- Бібліотека
Характеристика бібліотеки
Місце розташування бібліотеки - 1 поверх. Загальна площа - 41 кв.м.
учні - 358
учителі - 9
Бібліотека - море книг,
Бібліотека - храм науки...
Переступайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки.
Графік роботи бібліотеки: 8.30 - 17.00.
Завідувач бібліотеки: Рогова Ганна Іванівна. Освіта: вища, бібліотечна. Стаж роботи в бібліотеці ХВШ № 37 - 27 роки.
Бібліотечний фонд:
- художня література - 2527 екз.
- підручників - 5432 екз.
Основні завдання і напрямки діяльності шкільної бібліотеки:
- якнайповніше сприяння реалізації державної політики в галузі освіти;
- інформаційне забезпечення всіх аспектів освітнього процесу закладу в засвоєнні програмних та факультативних знань, самоосвіті учнів;
- виховання інформаційної культури учнів, постійного їх прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації;
- навчання учнів технологій користування бібліотеками всіх типів;
- удосконалення культури читання, прищеплення навичок самостійної роботи з книгою;
- підвищення методичної, педагогічної майстерності вчителів шляхом популяризації книги та інформації про неї;
- виховання бережливого ставлення до шкільних підручників;
- подальший розвиток інформативної функції шкільної бібліотеки як інформаційно-культурного центру закладу;
- формування бібліотечного фонду;
- проведення масової роботи з популяризації літератури;
- формування особистості учня, розвиток його духовних, пізнавальних і творчих можливостей завдяки творчому пошуку нових нетрадиційних форм популяризації літератури серед читачів;
- створення комфортного бібліотечного середовища; реформування бібліотеки в таку, яка б включала як традиційні, так і сучасні носії інформаці.
Культурно-просвітницька робота
Згідно з "Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу", однією з основних функцій шкільної бібліотеки є популяризація літератури за допомогою культурно-просвітницьких заходів.
Культурно-просвітницькі заходи спрямовані на задоволення інформаційних та культурних потреб як окремих груп користувачів, поєднаних за інтересами, так і широкого загалу користувачів бібліотеки.
Під час проведення культурно-просвітницьких заходів бібліотекою використовуються наочні (книжкові виставки, тематичні папки тощо) та рекомендаційні (огляди, конференції, дискусії, усні журнали, тематичні вечори тощо) форми роботи.
Найбільш дієвою формою наочної роботи є книжкова виставка. Вона орієнтована на інформування читачів щодо змісту бібліотечного фонду, рекламу окремих видань і розкриття їхнього змісту.
Одна з характерних рис бібліотечного обслуговування учнів - використання нетрадиційних форм масової роботи в бібліотеці.
Значення їх полягає в тому, що вони сприяють неформальному спілкуванню учнів у вільний від навчання час, дозволяють оперативно враховувати їх пізнавальні і читацькі інтереси, формують стосунки співробітництва бібліотекаря і читача.
"Хто володіє інформацією, той володіє світом" - під таким гаслом проводиться робота шкільної бібліотеки та педагогічного колективу нашої школи з вивчення і забезпечення інформаційних потреб учнів.
У результаті підключення школи до комп'ютерної мережі в учнів відкрився доступ до необмеженої чисельності інформаційних джерел.Тому завданням нашої бібліотеки залишається не тільки забезпечення можливостей доступу читачів до інформаційних ресурсів, але й виховання інформаційної культури, перетворення бібліотеки в центр інтелектуального розвитку учня.
Звернення до читачів.
- Читання книжок навчає нас розуму, змінюючи нам життєвий досвід; крім цього, воно завжди дає нам високу естетичну насолоду. Тому, читаючи книжки, ніколи не поспішайте: нехай навчання буде серйознішим, а насолода глибшою.
- Не можна засуджувати за те, чого не знаєш; тому не називайте книжку нудною, якщо ви не прочитали її до кінця.
- Коли ви захоплені книжкою, коли вона володіє вами цілком, намагайтеся бути більш уважними, бо це нйвищий момент у читанні, і в жодному разі не поспішайте, не "ковтайте книжки"; читання поспіхом, коли враження змінюють одне одне, притупляє почуття, і ви не дістанете від книжки всьго, що вона моглаб вам дати.
- Під час читання жодного слова із книжки не повинно бути пропущено. Особливо шкідливо робити пропуск, "ковтати по книжці" в найцікавіших місцях.
- Передчасно не намагайтеся дізнатися про розв'язку книжки від цього увага слабне, інтерес до книжки зникає.
- Зміст книжки - це священна власність того, хто її написав; дуже часто письменник створює книжку з великими зусиллями. Тому завжди знайте і твердо пам'ятайте ім'я автора, який написав книжку, інакше читання скидатиметься на крадіжку.
- Читання - це праця, корисна й приємна. А звичку до всякої праці набувають лише постійними вправами. Тому читайте завжди - тоді читання стане вашою звичкою, а вона є ознакою висококультурної людини.
- Під час читання жодне слово, речення не повинні залишатися незрозумілими. Тому завжди звертайтеся до словника. Тільки тоді читання буде навчанням.
- Читання лежачи дуже шкідливе для очей, та й увага , як так читати, завжди слабне.
Правила користування шкільною бібліотекою
- Учні записуються в бібліотеку на початку навчального року.
- Користуючись бібліотечним фондом, читач повинен дбайливо ставитися до нього; при одержанні книжок має перевірити їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів попередити про це бібліотекаря, який зобов'язаний зробити в читацькому формулярі позначку. В іншому разі відповідальність за виявлені у книгах дефекти несе користувач.
- Кожна книга, видана на абонементі, фіксується в читацькому формулярі і підтверджується підписом користувача.
- Рідкісні та цінні книги, довідкові видання видаються для користування тільки у читальному залі.
- Читач, який втратив або пошкодив книгу з фонду бібліотеки, повинен замінити її аналогічною або рівноцінною.
- За втрату або псування книг з фонду бібліотеки учнями школи відповідальність несуть учні.
- Читачі в бібліотеці мають дотримуватися тиші.
- Читач, який порушує првила користування бібліотекою, позбавляється права відвідувати її на термін, що визначається бібліотекою.
- Користування мобільними телефонами в бібліотеці забороняється.
Права та обов'язки читачів.
- Читач має право одержати для опрацювання поза бібліотекою одноразово не більше 5 книг терміном до 30 днів.
- На початку навчального року учні одержують на читацький формуляр підручники; учень має перевірити їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів попередити про це бібліотекаря, який зобов'язаний або замінити підручник, або зробити в формулярі відповідну ппозначку.
- Учні, отримавши підручники у бібліотекаря повинні дбайливо ставитися до них: огорнути підручники, не загинати сторінки, користуватись закладками, не перегинати книжки та не робити на сторінках підручників ніяких заміток.
- Наприкінці навчального року учні здають підручники бібліотекарю, який перевіряє їхню кількість та наявність пошкоджень і в разі виявлення дефектів повертає підручники учневі для усування пошкоджень підручника, якшо пошкодження усунути неможливо, учень, який користувався підручником впродовж навчального року повинен замінити його на новий.
- Учень, який втатив підручник, повинен замінити його анологічним або рівноцінним. За втрату підручника учнями школи відповідають учні.
Кiлькiсть переглядiв: 1392